Sering muncul Jangkitan Yis - Mencegah Sekarang!

Sering muncul Jangkitan Yis - Mencegah Sekarang!

Bagi sesiapa yang telah memperoleh jangkitan yis, kecenderungan mereka adalah untuk mencegah dan merawatnya. Tetapi ada kalanya sering muncul jangkitan berlaku dan mula menjadi mengganggu lagi. Jangkitan yis datang daripada candida albicans bakteria berkembang maju di bahagian-bahagian badan yang lembap atau basah seperti rongga mulut, kawasan faraj dan saluran usus. Ia hanya menunjukkan bahawa candida albicans bakteria kini lebih ingkar kepada kebanyakan rawatan apa-apa.

Ia adalah sangat penting untuk mengetahui bahawa jangkitan yis akan tahan untuk membentangkan ubat-ubatan dan ia boleh menjadi lebih kuat dan lebih tahan terhadap ubat-ubat tambahan. Berhati-hati dengan jangkitan berulang kerana ia boleh menjadi tanda penyakit kencing manis dan penyakit serius yang lain. Oleh itu, anda perlu untuk banyak mempertimbangkan bantuan dari doktor anda apabila ini berlaku.

Ingatlah bahawa mengambil antibiotik, pil kawalan kelahiran atau steroid boleh memburukkan lagi jangkitan. Menahan diri daripada makan makanan manis apabila anda mengesyaki jangkitan berulang kerana makanan ini cenderung untuk memperkenalkan lebih banyak yis. Mengelakkan makanan ini yang menggalakkan candida albicans kulat adalah langkah utama ke arah mencegah jangkitan yang sering muncul.

Mencari preskripsi antikulat yang betul dan mengikut arahan doktor juga sesuai untuk pesakit dengan jangkitan sering muncul. Tinggalkan keputusan itu kepada doktor anda, sama ada anda perlu memohon krim antikulat atau ubat antikulat lisan kepada doktor anda.

Anda juga boleh menggunakan rawatan semula jadi seperti yogurt, bawang putih dan cuka epal cider. Selama bertahun-tahun, mereka telah terbukti berkesan ubat lagi semula jadi yang sangat membantu dalam mengurangkan kesan mengganggu jangkitan yis yang datang kembali selepas anda telah melakukan semua yang terbaik untuk mengelakkan keadaan daripada berulang.

Oleh kerana jangkitan kulat seperti jangkitan yang disebabkan oleh candida albicans cenderung untuk menjadi gatal kebanyakan masa, rawatan untuk jangkitan sudah tentu bertujuan untuk mengurangkan rasa tidak selesa dan mengelakkan lebih banyak komplikasi. Walaupun begitu, apabila yis dibentangkan dengan persekitaran yang baik untuk ia tumbuh semula, ia akan kemudian menyebabkan lagi jangkitan mengulangi kitaran. Dan apabila ia datang kembali atau Berulang, ia menjadi lebih ingkar kepada ubat-ubatan semasa dan akan datang. Anda banyak memerlukan set baru mengenai ubat-ubatan atau dos yang lebih tinggi daripada ubat-ubatan biasa yang anda ambil sebelum ini.

Pada aspek yang positif, pelarasan afirmatif dan lengkap diet dan cara hidup, bertentangan dengan ubat-ubatan yang sesuai dengan keadaan, telah dianggap sebagai cara utama ke arah mencegah jangkitan yis sering muncul dan komplikasi lain yang mungkin.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar