Lebih Tai Chi Pengenalan

Lebih Tai Chi Pengenalan

Seperti tai chi tidak berdaya saing, ia biasanya diamalkan sahaja, walaupun anda boleh berlatih secara berpasangan. Terdapat satu gerakan yang menolak tangan yang memerlukan anda untuk memimpin atau menolak tangan orang lain yang mempunyai masing-masing mata tertutup. Terdapat banyak buku dan kursus video untuk dipilih, tetapi tai chi adalah yang terbaik dipelajari melalui kelas. Walaupun senaman adalah mudah, cara mereka mengalir ke dalam satu sama lain dapat disaksikan.

Latihan digambarkan adalah bertujuan untuk memberi anda idea tentang beberapa pergerakan asas. Pakai pakaian yang longgar, saman trek sesuai, dan pertunjukan rata atau meninggalkan kaki anda terdedah. Selepas senaman memanaskan badan, guru anda akan menunjukkan bentuk pendek, yang terdiri daripada 37 pergerakan yang boleh dilakukan dalam kira-kira 10 minit; bentuk panjang mengambil masa 20 hingga 40 minit dan mempunyai sebanyak 108 pergerakan.

Tai chi adalah sukar untuk belajar pada mulanya kerana anda perlu ingat pergerakan, tetapi amalan membuat sempurna dan ia menjadi lebih mudah dengan masa. Seperti yoga, kelas tenang dan unhurried dan guru akan menjelaskan falsafah di sebalik pergerakan. Setiap senaman bermula dan berakhir dengan berdiri lagi untuk beberapa saat. Tai chi tidak dapat dikuasai dalam hanya beberapa minggu.

Ia mungkin mengambil masa beberapa bulan atau setahun untuk mendapatkan tahap penguasaan. Walau bagaimanapun, dengan seorang guru yang baik, anda akan mula mengalami faedah yang halus selepas beberapa pelajaran. Tai chi, sebagai sebahagian daripada perubatan tradisional Cina, menganggap minda, badan dan semangat sebagai satu, semua mempengaruhi satu sama lain. Perubahan positif dalam akan mempengaruhi orang lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar