Adakah Dinasihatkan untuk Sembunyi kuku jari kaki Kulat?

Adakah Dinasihatkan untuk Sembunyi kuku jari kaki Kulat?

Kulat kuku jari kaki mungkin adalah jangkitan kuku jari kaki yang paling biasa yang memberi kesan kepada ramai orang. Punca-punca yang paling biasa ialah kaki berpeluh, sentiasa memakai kasut dan sarung kaki untuk tempoh yang berpanjangan, luka yang dijangkiti dan kebersihan yang buruk. Walaupun ia adalah memalukan bagi kebanyakan orang untuk mengalami keadaan ini, adakah ia lebih baik untuk menyembunyikan kulat kuku jari kaki?

Dalam usaha untuk merawat kulat kuku jari kaki, ia tidak adalah idea yang baik untuk menjaga kuku kaki dijangkiti semua dibungkus-up dan tersembunyi. Ini hanya akan menyebabkan kelembapan untuk mengumpul dan dengan itu memburukkan lagi masalah tersebut. Menjaga kuku kaki yang dijangkiti terdedah boleh mempercepatkan proses penyembuhan jika anda melakukan pelbagai bentuk rawatan sama ada ubat-ubatan rumah semula jadi atau salap berasaskan kimia.

Jika anda mahu menyembunyikan kulat kuku jari kaki, seperti jika anda perlu memakai kasut di tempat kerja, adalah dinasihatkan bahawa anda memakai sarung kaki dan kasut yang membolehkan pengudaraan kaki. Terdapat produk khusus yang terdapat di pasaran yang boleh membolehkan anda kaki untuk "bernafas". Memakai kasut yang mempunyai ciri-ciri ini akan membolehkan udara mengalir dengan bebas dalam dan di luar kaki anda dan sekali gus mengelakkan pengumpulan kelembapan. Perlu diingat bahawa peluh adalah persekitaran yang sesuai untuk pertumbuhan kulat. Walaupun anda sedang menjalani rawatan untuk jangkitan kulat kuku jari kaki anda, jika anda tidak mengamalkan langkah berjaga-jaga keadaan masih boleh menjadi lebih buruk.

Pada akhir hari atau sebaik sahaja anda pulang ke rumah, mengambil kira sarung kaki dan kasut anda dengan segera dan membolehkan kaki anda untuk didedahkan. Menghapuskan mereka dengan pakaian mereka yang bersih dan memastikan bahawa mereka bersih dan kering sebelum rawatan. Stokin yang dipakai mesti pergi terus ke pakaian. Bersihkan kasut anda dan jika beberapa lembap telah terkumpul di dalam, membolehkan mereka benar-benar kering atau anda boleh menggunakan pengering rambut untuk memastikan bahawa ia kering sebelum memakai semula.

Jika anda mahu menyembunyikan kulat kuku jari kaki, pastikan bahawa anda tidak memburukkan lagi masalah ini dalam proses. Anda juga boleh memohon salap anti-kulat atau menentukan sama ada anda boleh memakai kasut terbuka semasa merawat kuku kaki anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar