Kelapa Air, Faedah Kesihatan dan Maklumat Anda Perlu Tahu

Kelapa Air, Faedah Kesihatan dan Maklumat Anda Perlu Tahu

Coconuts sentiasa merawat lazat dan biasanya kita menambah daging untuk pencuci mulut, kebanyakan orang takut bahawa kelapa menggemukkan dan tidak baik untuk anda, ini adalah agak jauh dari kebenaran. Bertentangan dengan kepercayaan popular, air kelapa murni sebenarnya agak sihat, TIDAK membuat anda mendapatkan berat badan, dan benar-benar boleh membantu anda menurunkan berat badan. Selain isu berat kelapa manfaat kesihatan yang menawarkan sangat besar, sebagai contoh, cecair kelapa adalah hampir sama dengan plasma darah, dengan itu ia digunakan secara intravena di negara-negara dunia ketiga.

Air kelapa mempunyai kalium lebih daripada pisang, dan mempunyai banyak khasiat dan elektrolit lain yang diperlukan untuk tinggal terhidrat dan seimbang. Lupakan minuman sukan, percaya atau tidak, barangan ini adalah lebih kuat dan lebih sihat dan mempunyai kesan yang sama. Air kelapa memberi manfaat kepada kesihatan anda dalam jangka masa panjang, dengan membantu keseimbangan kimia daripada anda dalam badan anda dan menyembuhkan anda ketidakseimbangan. Ia agak murah dan mudah untuk mencari.

Bahan-bahan yang terdapat di dalam air kelapa boleh membantu meningkatkan sistem imun, kesihatan usus, metabolisme, penghadaman, dan bahagian-bahagian badan yang lain juga. Ia membantu mengimbangi PH tubuh anda dengan meletakkan anda ke dalam keadaan beralkali lebih, berbanding dengan asid, yang boleh menyebabkan banyak masalah kesihatan. Ia membantu menyahtoksik anda dan melawan virus, kerana sifat-sifat anti-virus itu. Orang memandang rendah kuasa air kelapa dan menumpukan kepada ubat-ubatan preskripsi yang boleh merosakkan badan.

Kelapa mengurangkan keletihan, memberi anda lebih banyak tenaga, dan membantu anda berasa hebat. Ia menghalang tekanan darah tinggi, mengawal kencing manis, memperbaiki peredaran darah, dan juga mengurangkan risiko kanser! Ia pada asasnya adalah penawar kesihatan. Sama ada anda mahu air kelapa organik atau bukan organik, manfaat kesihatan adalah mudah untuk dicapai.

Jika anda mahu air dari kelapa yang anda mempunyai beberapa pilihan. Anda boleh sama ada membeli kelapa atau membeli cecair yang sudah di dalam bekas. Jika anda memilih untuk membeli kelapa dan melakukannya sendiri, ia adalah yang terbaik untuk membeli kelapa yang merupakan Thai muda dan mempunyai air kelapa muda. Ia adalah ok untuk membeli kelapa biasa, saya hanya merasa sedikit lebih mudah dan lebih menyeronokkan untuk menangani kelapa muda Thai; mereka mempunyai tisu lembut di luar.

Hanya mengambil tukul dan skru pemandu, cuba yang terbaik untuk membersihkan pemandu skru, dan meletakkan dua lubang pada setiap sisi bahagian atas kelapa. Sama ada mengambil straw dan mencucuk dalam lubang atau tuangkan jus ke dalam cawan. Cara sama ada, anda kini boleh menikmati air kelapa segar. Adalah penting untuk menentukan kesihatan air kelapa. Untuk melakukan ini memeriksa bahagian bawah kelapa thai muda, biasanya kelapa yang tidak baik akan menjadi lembut, retak, dan merah jambu, ini bermakna ia pergi buruk, dan kemungkinan besar akan rasa dahsyat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar