Keletihan adrenal - Penjelasan Isu Yin dan Yang Bagi yang lain daripada kita

Keletihan adrenal - Penjelasan Isu Yin dan Yang Bagi yang lain daripada kita

Jadi keletihan adrenal adalah berita besar hari ini:

80% daripada orang di Amerika Syarikat mempunyai keletihan adrenal.

Tanda-tanda keletihan adrenal termasuk:

* Kemurungan yang ringan

* Tenaga yang rendah dan ketidakupayaan untuk mendapatkan "terperangkap" dalam tidur

* Alahan dan sensitiviti makanan

* Keletihan otot

* Daya seks miskin

* Ketidakupayaan untuk menangani tekanan

* Lingkaran hitam di bawah mata yang tidak akan hilang

* Keinginan anda kepada makanan manis atau masin

Adakah mana-mana bunyi biasa? Ia tidak kepada banyak orang sehari-hari yang perlu "bangun dan pergi" sama ada mereka rasa suka atau tidak. Saya pasti mempunyai banyak gejala-gejala ini, kerana mempunyai rakan-rakan saya, jadi saya memutuskan untuk melakukan sedikit penyelidikan tentang "Yin dan Yang" keletihan adrenal. Dalam erti kata lain, saya ditemuramah akupunktur saya untuk mendapatkan kurus dengan syarat ini dari sudut Perubatan Cina pandangan.

Yin dan Yang keletihan adrenal segi orang biasa itu

Jadi selepas meranduk melalui satu tan perkataan Perubatan Cina yang terbang tepat di atas kepala saya, saya akhirnya mendapat penjelasan yang orang biasa itu tentang keletihan adrenal. Bersedia? Di sini pergi.

Dalam usaha untuk kita menjadi sihat dan berasa baik, Yin dan Yang tenaga kita perlu seimbang. Yang tenaga sinaran, dan tenaga yang membolehkan kita untuk "bangun dan pergi." Kami menggunakan tenaga Yang apabila kita aktif pada siang hari, sama ada kita bekerja di pejabat, bersenam di gimnasium, atau berfikir cara kita melalui masalah matematik melekit. Apabila kita membelanjakan terlalu banyak tenaga Yang, kita akan mendapat burnout, yang berlaku kepada banyak orang.

Berikut adalah di mana Yin datang. Tenaga Yin sepatutnya mengimbangi tenaga Yang keluar, kepada "memeluk dan berlabuh Yang," seperti akupuntur saya meletakkan ia. Diterjemahkan, tenaga Yin adalah dalaman dan menyimpan tenaga kita lengkap. Yin adalah apa yang menghalang kita daripada membelanjakan terlalu banyak Yang, dan apa yang menghalang kita daripada terbakar. Yin bertanggungjawab untuk memberitahu kita apabila kita perlu untuk berehat, dan untuk membolehkan kita mempunyai masa turun tenang. Tenaga Yin adalah suara kecil yang tenang yang mengatakan, "tidur A akan merasa seperti menarik mengenai sekarang."

Apa yang akan Berlaku Apabila Yin dan Yang Tenaga tidak seimbang

Jika Yin dan Yang tenaga kita telah seimbang, kita akan menjadi aktif semasa banyak hari, tetapi berehat apabila kita rapat dengan terlebih pembelanjaan tenaga Yang kami. Plus, kita akan dapat untuk menutup dan berehat pada waktu malam, dan bukannya merasa terlalu berwayar tidur.

Malangnya, yang jenis imbangan tidak benar-benar sesuai dengan kehidupan moden kita. Sebahagian besar daripada kita tinggal dengan terlalu sedikit tidur, terlalu sedikit nutrien dan mikronutrien, dan terlalu banyak rangsangan. Jadual kami menentukan bahawa kita perlu "bangun dan pergi," walaupun tenaga Yin kami memberitahu kita bahawa kita tidak Rested sepenuhnya dan tangki bahan api berjalan pada kosong. Daripada mendengar mesej Yin untuk berehat, kita mengatasi mesej bahawa dengan menggunakan perangsang tiruan. Kami menggunakan kafein, nikotin, dan gula untuk menolak badan kita melampaui hadnya. Ini dipanggil tekanan.

Berikut adalah di mana kelenjar adrenal menendang. Kelenjar adrenal bertanggungjawab untuk tindak balas tekanan kita, dan mengawal selia lebih 50 hormon (termasuk kortisol, adrenalin, testosteron, adrenalina, dan estrogen, untuk menamakan adil beberapa) untuk menjalankan tugasnya. Apabila kita menekankan badan kita dengan menggunakan perangsang tiruan, adrenal bertindak balas dengan menendang badan ke dalam overdrive. Dalam overdrive, yang adalah sama sebagai "melawan atau penerbangan" tindak balas, kita berjalan pada semata-mata Yang tenaga, tenaga yang kita tidak benar-benar ada dalam simpanan. Dan kemudian pada waktu malam, kami sangat berwayar kita tidak boleh tidur jadi kami mengambil ubat tidur untuk menutup sistem kami ke bawah. Ini penutupan tiruan hanya sebagai berbahaya kepada irama semula jadi badan kita seperti minum kopi sepanjang hari.

The Kekurangan Yin

Selepas beberapa ketika badan kita mula membayar harga, dan kami mula mendapat sebahagian atau semua gejala yang disenaraikan di atas ... semua kerana kita tidak mendengar suara yang tenang kecil yang Yin kami memberitahu kita untuk berehat. Selepas tempoh yang lebih lama, badan kita tidak lagi mempunyai keupayaan untuk mengimbangi Yin dan Yang tenaga. Kami telah mencapai dalaman "titik set" baru yang terlalu Yang dan tidak cukup Yin.

Dalam perubatan Cina, ini dipanggil kekurangan Yin. Kebanyakan rakyat Amerika berjalan di sekitar dengan kekurangan Yin, pembelanjaan tenaga mereka tidak mempunyai, pemikiran mereka akan mengejar kemudian. Bunyi biasa? Berita buruk adalah bahawa jika anda membetulkan kekurangan Yin, anda mungkin atau mungkin tidak pernah mengejar. Lebih buruk lagi, tenaga yang anda pembelanjaan hari ini sedang dipinjam dari akhir hayat anda ... anda secara harfiah menggunakan sehingga tenaga kehidupan anda dari esok supaya anda boleh terus berjalan hari ini. Yikes!

Apa yang perlu Adakah Mengenai Kekurangan Yin

Apabila saya mendengar berita gembira ini sedikit tentang kesan-kesan hidup memendekkan kekurangan Yin, saya segera mahu tahu apa yang perlu dilakukan mengenainya. Perubatan Cina jawapannya adalah mudah: mengimbangi semula.

Bagaimana anda mengimbangi semula? Anda perlu melakukan dua perkara:

1. Simpan semula Yin dan Sokongan adrenal

Akupunktur berfungsi dengan baik untuk mengembalikan Yin, walaupun anda mungkin perlu pergi untuk satu siri rawatan. Sokongan herba membantu memulihkan Yin setiap hari. Formula yang bekerja dengan baik termasuk Eleviv XanGo, yang menawarkan kebanyakan pengguna kesan ketara dalam tempoh kira-kira seminggu. Herba lain yang menyokong adrenal termasuk akar likuoris, Bupleurum, keladi liar, Ginseng Siberia, dan sarsaparilla.

2. Mendengar Yin Anda

Melambatkan dan bau bunga ros, benar-benar. Rehat lebih, menikmati kehidupan yang lebih, ketawa lagi. Ini adalah benar-benar preskripsi bahawa kedua-dua Timur dan pakar perubatan Barat memberi kepada pesakit mereka dengan keletihan adrenal. Pada akhir hari, pilihan gaya hidup anda mempunyai kesan yang lebih di Yin dan Yang imbangan keseluruhan anda daripada yang lain.

Jadi ... menikmati dan mengimbangi semula!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar